Багатьом знайома ситуація, коли відкриваєш свою шафу і думаєш: «Хто створив цей гармидер?», а потім приходить висновок: «Мені нічого вдягнути!». Це й не дивно, адже більшості просто не вистачає часу на прибирання у шафі так часто, як потрібно. Проте постійні перебирання одягу зовсім не обов’язкові, якщо підійти до організацій простору в шафі з розумом. Для мене цей процес, взагалі, не тільки про чистоту, а й про емоційний стан. Колись я звільнилась зі своєї роботи без жодних планів на майбутнє. Деякий час відчувала розгубленість, і перше, що мене повернуло до нормального стану, був саме розбір шафи. Очищуючи такий великий простір в оселі, ви очищуєте простір і всередині голови. Це, звичайно, не панацея, проте багатьом допомагає. Гармидер у шафі є певним відбитком нашого життя в поточний період. Тому, якщо ви відчуваєте необхідність змін, можете почати з цього кроку. Як організувати порядок у шафі, розповімо у сьогоднішньому матеріалі.
Перш ніж відкрити дверцята шафи, треба підготувати все необхідне. Це, в першу чергу, місце для сортування речей (диван, ліжко, можна постелити ковдру на підлозі). Вам знадобляться місткості для речей, які не будуть вже потрібні — великі пакети для сміття, коробки, кофри тощо.
Якщо у вас є складності з об’єктивним поглядом на свої речі, покличте на допомогу людину, якій ви довіряєте (особливо, якщо довіряєте її смаку). Можна навіть організувати дівич-вечори з розбором гардеробів. Особлива перевага такого формату — непотрібні вам речі можуть підійти комусь із ваших подруг і навпаки.
У будь-якому випадку виділіть для розбору шафи цілий день, цей процес часто затягується, а швидке прибирання за годинку-дві не має такого глобального ефекту.
Тепер, коли ми готові до роботи, слід дістати усі речі із шафи (або шаф, якщо їх декілька). Ми маємо бачити усю картину, тому розкладаємо їх на поверхні.
Коли звільнили шафу, робимо у ній вологе прибирання або зі спеціальним засобом для меблів.
Розподіляємо речі на категорії за їх майбутнім. Кількість категорій залежить від вас. Основні категорії: «Викинути», «Полагодити/попрати», «Віддати/продати», «Під сумнівом», ну і звісно — «Зберегти». Категорії, які не призначені більше для шафи, складаємо окремо так, щоб їх було зручно переміщувати.
Будьте безжальні та чесні із собою при розподілі. Не залишайте у шафі речі, які вже довго чекають часу, коли ви схуднете, не відкладайте речі з плямами, які ви вже рік збираєтесь вивести (або зробіть це одразу!). Залишайте тільки речі, які підходять вашій фігурі, мають гарний стан і у яких ви впевнено себе почуваєте.
Як вивести складні плями читайте в нашій статті.
Окремо хочу згадати про якісь пам’ятні речі, які вже не використовуються, але дуже для вас важливі. Звісно, такі речі викидати не потрібно, але вони не мають лежати у вас в гардеробі, складіть їх окремо. Таких речей не може бути багато, це мають бути дійсно важливі, емоційні для вас речі.
Після сортування одягу може здатися, що речей зовсім не лишається, і вам буде ні в чому ходити. Проте це і є реальна кількість речей, які ви використовуєте, просто за ними ще зберігалася маса непотрібних. Коли залишаться тільки речі, які ви дійсно носите, ви зможете бачити справжню картину вашого гардеробу і зрозуміти, що вам потрібно докупити для гармонійних образів. Також велика ймовірність, що при розборі ви знайдете речі, про які навіть не пам’ятали.
Тепер, коли залишились тільки потрібні речі, розділяємо їх на сезони. Глобально це теплий та холодний сезони. Навіть якщо у вас достатньо місця у шафі, таке розділення дозволить бачити саме ті речі, які вам потрібні зараз. Одяг не того сезону ми складемо у дальні зони або окремий кофр, який можна зберігати на шафі чи під ліжком. Для ситуацій, коли місця зовсім мало, можна використати вакуумний кофр, з якого прибирається повітря і він стає максимально компактним.
Актуальні речі також розділяємо. Ви можете розділити одяг за зоною використання (офісний, повсякденний, спортивний, домашній…) або/та за видами (футболки, сорочки, сукні, кардигани, джинси). Подумайте, як ви обираєте речі кожного дня та згрупуйте їх за цими цілями.
Починаємо розподіляти речі по місцях. Для цього етапу вам можуть знадобитись додаткові предмети, їх можна купити завчасно або ж докупити потім. Також стануть у пригоді предмети, які ви зможете використати повторно – коробки, ящики, кошики тощо.
Зараз дуже популярною є організація простору за Марі Кондо. Якщо вам ця тема цікава, ознайомтеся з її книгами або навіть серіалом, де вона приходить до людей та вчить організовувати їх простір та тримати його в порядку. Багато із сучасних рекомендацій взяті саме звідти. Зокрема, там можна познайомитись з методом вертикального зберігання речей.
Багато подібних помічників-органайзерів продається у великих супермаркетах та інтернет-магазинах, проте найбільше різномаїття доступних варіантів можна знайти на китайських сайтах.
Все, тепер у вас чиста організована шафа із речами, які ви справді носите. Не забувайте про сезонний розбір гардеробу та не захаращуйте свій новий чистий простір. Додайте тільки ті речі, яких дійсно у вашому гардеробі не вистачає. Після цього буде корисно ввести правило: нова річ у шафі з’являється замість старої речі, яка з гардеробу виймається. Так ви зможете довго підтримувати порядок у своїй шафі.
Натхнення!
ЗЕЛЕНА САДИБА.